Hesap Oluştur

Şifremi Unuttum?

Amortisör veya Helezon Yaylarında Değişiklikler Yapma

Trafikteki bazı araçlar orjinalinden daha fazla yere yakın duruyor. Bu konuda önce yasal onay alınıyormu, üretici firma onay veriyormu onu sorgulamak sonrasında ise amacı belirlemek gerekir. Her ne amaçla olursa olsun amortisör kestirme işlemi doğru bir uygulama olamaz Çünkü aracın üzerinde orjinal donanım olarak takılı olan amortisörler araç mühendisleri tarafından hesaplanarak, hem aletli testlerde hem de test pilotlarının yaptığı testlede en iyi performansı verecek olanlardır. Sürüş güvenliğini doğruan ilgilendiren bu konuda çok dah dikkatli olunması gerekir. Özellilegenç sürücülerin bu işlemi yaptırarak aracı yere yaklaştırdıkları görülüyor. Ancak bu işlem tamamen amortisörün çalışma prensibini bozduğundan görevini tam olarak yapmasını engeller. Yani amortisör kesilerek aracın yol tutuşu ve viraj alma yeteneği artırılamaz, bunun yerine düşük yay ve spor amortisör kullanımı tartışılabilir.

Ayrıca aracın yere yakın olması esneme çalışma yüksekliğini azalttığından araç bir tümsekten geçerken çalışma mesafesi kapanır ve bir sıçrama zıplama oluşur. Bu sıçramayla araç yerden kesilir, ve tekrar yere temas ettiğinde her bir tekerleğe düşen yük eşit olmayacağından dolayı aracın dengeside bozulur. Bunun sonucunda da aracın sürücünün direksiyor hareketlerine vereceği tepki beklenen süre ve netlikte olmaz. Araç sürücünün kontrolünden çıkar.

TOP

amortisor-veya-helezon-yaylarinda-degisiklikler-yapma